TEKSTFORFATNING

Der er ingen grund til yderligere at pine og prygle dig selv med pisken, hvis du også går i baglås bag den hvide skærm.
Hos os får bliver du flankeret af en professionel ordsnedker, der forvandler dine budskaber fra tør sandkage til overdådig, lyrisk lagkage, som din målgruppe vil mæske sig i.

Gode tekster er vigtige for din synlighed, salg og troværdighed. Din virksomhed gemmer med garanti på en masse historier.

Personligt kan vi godt lide tekstforfatning med de lidt utraditionelle og små, finurlige detaljer. Dem, der altid kan graves frem om dine produkter, din tilgang, hvordan din virksomhed blev til eller de gode oplevelser, dine kunder har haft.

Vi hjælper dig med at få historierne ud. Så de kan tjene det formål, de er sat i verden for. Om det så er salg, branding, underholdnings-værdi, øget kendskab eller en styrket faglighed.

Vi tager din tekst igennem alle de nødvendige faser – fra processkrivning til den endelige redigering. Vi hjælper bl.a. med tekstforfatning ift.:

 

  • Webtekster
  • Opslag til sociale medier
  • Email marketing
  • Content marketing som blogs, artikler osv.
  • Annoncering
  • Korrekturlæsning, transskribering og (engelske) oversættelser

Der er ingen grund til yderligere at pine og prygle dig selv med pisken, hvis du også går i baglås bag den hvide skærm.
Hos os får bliver du flankeret af en professionel ordsnedker, der forvandler dine budskaber fra tør sandkage til overdådig, lyrisk lagkage, som din målgruppe vil mæske sig i.

Gode tekster er vigtige for din synlighed, salg og troværdighed. Din virksomhed gemmer med garanti på en masse historier.

Personligt kan vi godt lide tekstforfatning med de lidt utraditionelle og små, finurlige detaljer. Dem, der altid kan graves frem om dine produkter, din tilgang, hvordan din virksomhed blev til eller de gode oplevelser, dine kunder har haft.Vi hjælper dig med at få historierne ud. Så de kan tjene det formål, de er sat i verden for. Om det så er salg, branding, underholdnings-værdi, øget kendskab eller en styrket faglighed.

Vi tager din tekst igennem alle de nødvendige faser – fra processkrivning til den endelige redigering. Vi hjælper bl.a. med tekstforfatning ift:

  • Webtekster
  • Opslag til sociale medier
  • Email marketing
  • Content marketing som blogs, artikler osv.
  • Annoncering
  • Korrekturlæsning, transskribering og (engelske) oversættelser

Er du kørt død i tekstforfatning?

Produktbeskrivelser. Web- og SEO-tekster. Casestories. Nyhedsbreve.
Du behøver ikke at kæmpe med det hele selv, hvis din tid er bedre brugt på andre ting.

Vores tekstarbejde tager udgangspunkt i et interview med dig. Du er nemlig eksperten i din forretning og hvad den kan.
Vi snakker budskab og målgruppe(r), og jeg supplerer med min viden om de bedste vinkler, brugervenlighed og indsigt i online formidling.

Hvis du er nysgerrig på tekstforfatning og hele processen bag, kan du se videoen her.

Hvad er det egentlig, der gør en tekst god?

At den er målrettet den, der skal læse den. Nemt! Så er den aktiv, vinklet og sammenhængende. Den er ryddet for fyldord, klicheer og støvede, gamle papirord. Den er proppet med billedsprog og sanseindtryk og serverer en oplevelse for din læser. Og så er der selvfølgelig kigget på struktur, stavning, tegnsætning, opsætning, konsistens og grammatik. Der er korte, klare og klikbare afsnit og rigeligt med punktummer. Så din vigtigste pointe til sidst står lysende klart. Knap så nemt.

Hvordan foregår en tekstskrivningsproces?

Typisk vil vi starte med at spørge nærmere ind til, hvad formålet med teksten er, hvad du skal bruge den til og hvor den skal udgives henne. Herefter følger selve tekstprocessen med et interview af dig, transskribering, research og selve tekstforfatningen. Til sidst modtager du et udkast, hvorefter vi gennemgår de sidste detaljer. Vi går alle trinene igennem, fordi vi ønsker at levere en tekst til dig af høj kvalitet, som giver dine målgruppe en god læseoplevelse. Og som samtidig sparer dig for besværet.

Skriver I også søgeoptimerede tekster?

Ja, vi har glimrende erfaring med at skrive de mest søgemaskinevenlige tekster til hjemmesider, webshops og blogs for at tiltrække nye potentielle kunder. Vi laver on-page SEO og har en lang række tangenter at plimre på:
  • Vi skriver godt, naturligt og fejlfrit med overskuelighed og brugervenlighed tænkt ind i teksten
  • Vi har forretningsforståelse – efter mange års arbejde med marketing – og forstår derfor din virksomhed, dine produkter og din målgruppe
  • Vi gør en dyd ud af SEO-best practices og hvordan de bruges effektivt i teksten uden at det går ud over tekstens kvalitet eller målgruppens oplevelse af teksten
  • Vi laver søgeordsanalyser, så vi kan identificere og implementere søgeord på din hjemmeside eller shop. Det er i øvrigt en bonus og en ekstra indsigt i din målgruppes søgeadfærd, som du kan bruge i fremtidige markedsføringstiltag
  • Vi tænker strategisk med interne links og gode brugeroplevelser, der forbedrer navigationen på din hjemmeside og præsenterer relevante undersider og indhold bedre for din målgruppe

Hvad er forskellen på en prof. tekstforfatter og en selvbestaltet tekstforfatter?

’Professionel tekstforfatter’ er jo ikke som sådan en beskyttet titel men en tekstforfatter, der arbejder professionelt med tekster, har som regel lært:
  • en hel del om målgrupper (måske som en del af et uddannelsesforløb indenfor kommunikation eller journalistik)
  • at strukturere, disponere og skrive en spændende, fængende tekst
  • at skrive kort, klart og klikbart til web
En selvbestaltet tekstforfatter derimod – og misforstå os ikke her, for du kan sagtens være en genial tekstforfatter, selvom du er autodidakt – skriver tørt, langt, akademisk og til en søgemaskine udelukkende. Og selvom SEO ganske rigtigt er vigtigt, er det sjældent maskiner, der foretager købet. Et andet tegn er, at de underbyder opgaven med en lav ordpris. Det giver mindre tid til at sætte sig ordentligt ind i opgaven og foretage en grundig research, som i sidste ende påvirker kvaliteten, disponeringen og fagligheden af din tekst.

Jeg kan ikke se nogle eksempler fra min branche – skriver I også om den?

Det, der kendetegner en god tekstforfatter er en grundlæggende nysgerrighed kombineret med evnen til at sælge. Nysgerrighed og alsidighed er vigtigt i researchfasen, og når de mest interessante vinkler om emnet skal graves frem. Evnen til at sælge er essentiel, når man arbejder med marketing. Det er tit et spørgsmål om at kende sin målgruppe og hvilke knapper, man indirekte kan trykke på for at motivere modtageren hen mod et salg. Vi har skrevet om alt fra juridiske tekster om etisk compliance, til clairvoyance, til frisørtrends, til hunde-brugskunst og er endnu ikke stødt på et emne, hvor vi har måtte kaste håndklædet i ringen.

Tilbyder I sparring, optimering og korrektur?

Ja, hvis du er ude efter en lidt mindre løsning end en tekst skrevet helt fra bunden, hjælper vi dig også gerne med de tekster, du selv har forfattet.

<span class=”pa-color-highlight”>Alle tekster har godt af et ekstra sæt øjne.</span> Særligt et par øjne, der sidder på en markedsorienteret, digital ordkværulant.

Hvis du er interesseret i den løsning, tilbyder vi det til vores faste timepris på 750 kr. ekskl. moms.

Hvad er jeres pris pr. ord?

Vi har ikke nogen. For en tekst er mere end summen af de ord, den består af. Lidt ligesom du heller ikke går ind i ILVA og spørger efter prisen på én enkelt skrue. Vi giver dog altid et cirka pris- og tidsestimat på din opgave inden start.

Kan I garantere resultater?

Ingen ansvarlig tekstforfatter med respekt for sig selv og sit fag ville love tekstforfatning med garanti for øget omsætning, klik eller mere omtale i pressen.

Vi lover dig til gengæld, at du får velskrevne og fejlfri tekster, som giver lyst til at læse videre – og så er du godt på vej mod mere salg.

FÅ TEKSTER,

DER ER TIL AT

FORSTÅ OG

TEKSTER,

DER SÆLGER

Vi har allerede lavet tekster for:

Advokat Annelise Lykke Schmidt
Frisør Jakob Vejs
Ledertid
Food Improve
Virkplan
Elhøj Juletræer
HiDoggie
Paprika Søndergaard
Pjedsted Fodklinik
Soul in Flow
Terapi med Daniel

01

I første fase snakker vi med dig om formålet med din(e) tekst(er). Er det f.eks. salg, branding eller formidling, vi er ude i? Og hvem skal de ramme og hvad de skal sælge?

02

I anden fase følger selve tekstprocessen med et interview af dig, transskribering, research og selve tekstforfatningen.

03

I tredje fase modtager du første udkast og vi gennemgår eventuelle rettelser. Hvis det er SEO hjælper vi dig med at implementere arbejdet på din side.